Aleksander Kamiński

Klasa VII A Kryteria sukcesu:

  • znam informacje dotyczące A. Kamińskiego i jego relacji z bohaterami utworu
  • umiem odtworzyć przebieg wydarzeń przedstawionych w utworze
  • przedstawiam, jak żyli ludzie w okupowanej Warszawie, przywołuję fragmenty tekstu
  • umiem określić czas akcji utworu
  • potrafię przedstawić bohaterów utworu, podaję ich imiona, nazwiska, pseudonimy, zainteresowania, okoliczności śmierci, akcje, w jakich brali udział
  • umiem scharakteryzować głównych bohaterów
  • porównuję głównych bohaterów utworu, formułuję wnioski
  • wyjaśniam, czym był Mały Sabotaż, porządkuję informacje związane z akcjami Małego Sabotażu
  • umiem wymienić główne akcje Małego Sabotażu, potrafię opowiedzieć o przebiegu jednej z nich
  • potrafię wyjaśnić różnice między sabotażem a dywersją
  • umiem wymienić akcje dywersyjne opisane w utworze
  • opowiadam o akcjach dywersyjnych opisanych w utworze
  • ustalam, co łączyło głównych bohaterów utworu
  • relacjonuję przebieg akcji pod Arsenałem
  • tworzę opis sytuacji, dynamizuję wypowiedź
  • opowiadam o wydarzeniach związanych z przywołaniem fragmentu wiersza Słowackiego
  • wyjaśniam, skąd pochodzi tytuł utworu
  • wyjaśniam metaforyczne znaczenie tytułu
  • wyjaśniam, do jakiego typu literatury można zaliczyć utwór Kamińskiego, uzasadniam swą opinię
  • komentuję, jaką rolę odgrywały akcje Małego Sabotażu dla ludności okupowanej stolicy
  • przedstawiam refleksje związane z dylematami moralnymi, jakie przeżywali bohaterowie biorący udział w akcjach
  • potrafię pracować z tekstem literackim, wyszukując prawidłowo cytaty
  • potrafię skomentować, w jaki sposób bohaterowie zrealizowali przesłanie poetyckie Słowackiego

Wymagania podstawowe na ocenę dostateczną nie są podkreślone.

Zachęcam do pracy z lekturą podczas czytania – wskazówki znajdziesz tutaj: https://sp29polski.wordpress.com/2019/07/09/sposob-na-lekture/