Aleksander Kamiński
Klasa VII A Kryteria sukcesu:
- znam informacje dotyczące A. Kamińskiego i jego relacji z bohaterami utworu
- umiem odtworzyć przebieg wydarzeń przedstawionych w utworze
- przedstawiam, jak żyli ludzie w okupowanej Warszawie, przywołuję fragmenty tekstu
- umiem określić czas akcji utworu
- potrafię przedstawić bohaterów utworu, podaję ich imiona, nazwiska, pseudonimy, zainteresowania, okoliczności śmierci, akcje, w jakich brali udział
- umiem scharakteryzować głównych bohaterów
- porównuję głównych bohaterów utworu, formułuję wnioski
- wyjaśniam, czym był Mały Sabotaż, porządkuję informacje związane z akcjami Małego Sabotażu
- umiem wymienić główne akcje Małego Sabotażu, potrafię opowiedzieć o przebiegu jednej z nich
- potrafię wyjaśnić różnice między sabotażem a dywersją
- umiem wymienić akcje dywersyjne opisane w utworze
- opowiadam o akcjach dywersyjnych opisanych w utworze
- ustalam, co łączyło głównych bohaterów utworu
- relacjonuję przebieg akcji pod Arsenałem
- tworzę opis sytuacji, dynamizuję wypowiedź
- opowiadam o wydarzeniach związanych z przywołaniem fragmentu wiersza Słowackiego
- wyjaśniam, skąd pochodzi tytuł utworu
- wyjaśniam metaforyczne znaczenie tytułu
- wyjaśniam, do jakiego typu literatury można zaliczyć utwór Kamińskiego, uzasadniam swą opinię
- komentuję, jaką rolę odgrywały akcje Małego Sabotażu dla ludności okupowanej stolicy
- przedstawiam refleksje związane z dylematami moralnymi, jakie przeżywali bohaterowie biorący udział w akcjach
- potrafię pracować z tekstem literackim, wyszukując prawidłowo cytaty
- potrafię skomentować, w jaki sposób bohaterowie zrealizowali przesłanie poetyckie Słowackiego
Wymagania podstawowe na ocenę dostateczną nie są podkreślone.
Zachęcam do pracy z lekturą podczas czytania – wskazówki znajdziesz tutaj: https://sp29polski.wordpress.com/2019/07/09/sposob-na-lekture/
Dodaj komentarz